39. අවටඵලවග්ගො | 39. අවණ්ටඵලදායක වග්ග |
1. අවටඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 1. අවණ්ටඵලදායක ථේරාපදානය |
1
‘‘සතරංසි
විවෙකකාමො සම්බුද්ධො, ගොචරායාභිනික්ඛමි.
|
1
“සියල්ල තෙමේම අවබෝධ කළාවූ, පස්මරුන් දිනූ, භාග්යවත්වූ, සතරංසි නම් සම්බුදු රජතෙම, විවේකය කැමති වන්නේ ගොදුරු ගමින් නික්මුන සේක.
|
2
‘‘ඵලහත්ථො අහං දිස්වා, උපගච්ඡිං නරාසභං;
පසන්නචිත්තො සුමනො, අවටං
(අවණ්ටං (සී.), අම්බටං (ස්යා.)) අදදිං ඵලං.
|
2
“මම (එසේ නික්මෙන්නාවූ) බුදුරජුන් දැක, ඵල ගත් අත් ඇත්තේ (උන්වහන්සේ වෙත) එළඹියෙමි. පහන් සිත් ඇත්තේ, සොම්නස් වූයේ, නැටි රහිත ගෙඩි වර්ගයක් දුනිමි.
|
3
‘‘චතුන්නවුතිතො කප්පෙ, යං ඵලමදදිං අහං;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
3
“මින් සිව් අනූවන කපෙහි මම යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
4
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං, භවා සබ්බෙ සමූහතා;
නාගොව බන්ධනං ඡෙත්වා, විහරාමි අනාසවො.
|
4
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
5
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි, මම බුද්ධස්ස සන්තිකෙ;
තිස්සො විජ්ජා අනුප්පත්තා, කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
5
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
6
‘‘පටිසම්භිදා
ඡළභිඤ්ඤා සච්ඡිකතා, කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
ඉත්ථං
|
6
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් අවණ්ටඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
2. ලබුජදායකත්ථෙරඅපදානං | 2. ලබුදජදදායක ථේරාපදානය |
7
‘‘නගරෙ බන්ධුමතියා, ආසිං ආරාමිකො තදා;
අද්දසං විරජං බුද්ධං, ගච්ඡන්තං අනිලඤ්ජසෙ.
|
7
“එකල්හි මම බන්ධුමතී නගරයෙහි ආරාමිකයෙක් (අරමෙහි වතාවත් කරන්නෙක්) වීමි. (එහිදි) අහසෙහි වඩින්නාවූ කෙලෙස් රජස් විරහිත බුදුරජුන් දුටිමි.
|
8
‘‘ලබුජස්ස ඵලං ගය්හ, බුද්ධසෙට්ඨස්සදාසහං;
ආකාසෙ ඨිතකො සන්තො, පටිගණ්හි මහායසො.
|
8
“(දැක) මම දෙල් ගෙඩි ගෙන බුදුරජුන්හට දුනිමි. මහත් යසස් ඇති සර්වඥ තෙම අහසෙහි වැඩ සිටියේම එය පිළිගත් සේක.
|
9
‘‘විත්තිසඤ්ජනනං
ඵලං බුද්ධස්ස දත්වාන, විප්පසන්නෙන චෙතසා.
|
9
“(එය) මාගේ සතුට උපදවන්නෙකි. මෙලොවෙහිදීම සුව එලවන්නෙකි. පැහැදි සිතින් (එම) ඵල බුදුරජුන්හට දී,
|
10
‘‘අධිගච්ඡිං
උප්පජ්ජතෙව රතනං, නිබ්බත්තස්ස තහිං තහිං.
|
10
“එකල්හි ප්රීතියද, මහත්වූ උතුම් ප්රීතියද ලැබීමි. ඒ ඒ තන්හි උපන්නාවූ තමන්හට රුවන් නිපදේමය.
|
11
‘‘එකනවුතිතො කප්පෙ, යං ඵලමදදිං තදා;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
11
“මින් එක් අනූවන කපෙහි වූ එකල්හි යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
12
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
12
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
13
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
13
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
14
‘‘පටිසම්භිදා
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා ලබුජදායකො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
14
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් ලබුදජදදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
3. උදුම්බරඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 3. උදුම්බර ඵලදායක ථේරාපදානය |
15
‘‘විනතානදියා තීරෙ, විහාසි පුරිසුත්තමො;
අද්දසං විරජං බුද්ධං, එකග්ගං සුසමාහිතං.
|
15
“චින්තා නදී තීරයෙහි පුරුෂෝත්තමවූ බුදුරජතෙම වැඩ විසූහ. (මම) සන්සුන්වූ, කෙළෙස් රජස් විරහිත, එකඟවූ බුදුරජුන් දිටිමි.
|
16
‘‘තස්මිං පසන්නමානසො, කිලෙසමලධොවනෙ;
උදුම්බරඵලං ගය්හ, බුද්ධසෙට්ඨස්සදාසහං.
|
16
“කෙළෙස් මල දෝනාවූ උන්වහන්සේ කෙරහි පහන් සිත් ඇත්තේ, මම දිඹුල් ගෙඩියක් ගෙන බුද්ධ ශ්රේෂඨයන් වහන්සේට දුනිමි.
|
17
‘‘එකනවුතිතො කප්පෙ, යං ඵලමදදිං තදා;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
17
“මින් එක් අනූවන කපෙහි වූ එකල්හි යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
18
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
18
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
19
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
19
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
20
‘‘පටිසම්භිදා චතස්සො...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
ඉත්ථං
|
20
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් උදුම්බරඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
4. පිලක්ඛඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 4. පිලක්ඛ ඵලදායක ථේරාපදානය |
21
‘‘වනන්තරෙ
පසන්නචිත්තො සුමනො, පිලක්ඛස්සාදදිං ඵලං
(පිලක්ඛස්ස ඵලං අදං (සී.), පිලක්ඛුස්ස ඵලං අදං (ස්යා.)).
|
21
“වනයෙහිදී මහත් කීර්ති ඇති අත්ථදස්සී බුදුන් දැක පහන් සිත් ඇත්තේ, සොම්නස්වූයේ, පුලිල ගෙඩි දුනිමි.
|
22
‘‘අට්ඨාරසෙ කප්පසතෙ, යං ඵලමදදිං තදා;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
22
“එක් දහස් අටසියවන කපෙහි වූ එකල්හි යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
23
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
23
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
24
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
24
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
25
‘‘පටිසම්භිදා චතස්සො...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා පිලක්ඛඵලදායකො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
25
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් පිලක්ඛ ඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
5. ඵාරුසඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 5. ඵාරුස ඵලදායක ථේරාපදානය |
26
‘‘සුවණ්ණවණ්ණං
රථියං පටිපජ්ජන්තං, ඵාරුසඵලමදාසහං.
|
26
“ලෝකයේ පූජාවන් පිළිගන්නාවූ, රන්වන්වූ, මාර්ගයෙහි වඩින්නාවූ බුදුරජුන් දැක (මම) උන්වහන්සේට බොරළු දමන (උගුරැස්ස) නම් ගෙඩි වර්ගයක් දුනිමි.
|
27
‘‘එකනවුතිතො කප්පෙ, යං ඵලමදදිං අහං;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
27
“මින් එක් අනුවන කපෙහි යම් ඵලදානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
28
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
28
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
29
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
29
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
30
‘‘පටිසම්භිදා චතස්සො...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා ඵාරුසඵලදායකො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
30
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් ඵාරුස ඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
6. වල්ලිඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 6. වල්ලි ඵලදායක ථේරාපදානය |
31
‘‘සබ්බෙ
ඵලමන්වෙසමානා තෙ, අලභිංසු ඵලං තදා.
|
31
“සියළු ජනයෝ එක්ව එකල්හි වනයට ගියාහුය. එකල්හි ඵල සොයන්නාවූ ඔවුහු ඵල වර්ග ලැබුවාහුය.
|
32
‘‘තත්ථද්දසාසිං
පසන්නචිත්තො සුමනො, වල්ලිඵලමදාසහං.
|
32
“එහිදී (මම) සියල්ල තෙමේම අවබෝධ කරගත්තාවූ, පස්මරුන් දිනූ සම්බුදුරජුන් දිටිමි. (දැක උන්වහන්සේට) මම පහන් සිත් ඇත්තේ, සොම්නස්වූයේ, වැල්වල සෑදුනු ඵල වර්ගයක් දුනිමි.
|
33
‘‘එකත්තිංසෙ ඉතො කප්පෙ, යං ඵලමදදිං තදා;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
33
“මින් එක් තිස්වන කපෙහි වූ එකල්හි යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
34
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
34
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
35
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
35
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
36
‘‘පටිසම්භිදා
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා වල්ලිඵලදායකො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
36
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් වල්ලි ඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
7. කදලිඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 7. කදලිඵල දායක ථේරාපදානය |
37
‘‘කණිකාරංව ජලිතං, පුණ්ණමායෙව
(පුණ්ණමාසෙව (සී. ක.)) චන්දිමං;
ජලන්තං දීපරුක්ඛංව, අද්දසං ලොකනායකං.
|
37
“කිණිහිරි රුකක් මෙන්ද, පසළොස්වක් පොහෝදා සඳු මෙන්ද බබළන, ඇවිලගත් ප්රදීප වෘක්ෂයක් වැනිවූ බුදුරජුන් දුටිමි.
|
38
‘‘කදලිඵලං පග්ගය්හ, අදාසිං සත්ථුනො අහං;
පසන්නචිත්තො සුමනො, වන්දිත්වාන අපක්කමිං.
|
38
“මම කෙසෙල් ගෙඩියක් ගෙන, පහමන් සිත් ඇත්තේ, සොම්නස්වූයේ, බුදුරජුන්හට පිදීමි. (ඉ්කබිති) වැඳ ඉවත්ව ගියෙමි.
|
39
‘‘එකත්තිංසෙ
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
39
“මින් එක් තිස්වන කපෙහි යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
40
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
40
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
41
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
41
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
42
‘‘පටිසම්භිදා චතස්සො...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා කදලිඵලදායකො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
42
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් කදලිඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
8. පනසඵලදායකත්ථෙරඅපදානං | 8. පනසඵලදායක ථේරාපදානය |
43
‘‘අජ්ජුනො
චරණෙන ච සම්පන්නො, සමාධිකුසලො මුනි.
|
43
“එකල්හි අර්ජුණ නම් සම්බුද්ධ තෙමේ හිමවතෙහි විසූහ. එම සර්වඥ තෙමේ පසළොස්චරණ ධර්මයන්ගෙන් යුක්තවූයේ සමාධියෙහි දක්ෂවූයේද වේ.
|
44
‘‘කුම්භමත්තං
ඡත්තපණ්ණෙ ඨපෙත්වාන, අදාසිං සත්ථුනො අහං.
|
44
“කළගෙඩි පමණවූ පනස (කොස්) හා ජීවජීවක නම් ඵලද ගෙනවුත් පර්ණච්ඡත්රයෙහි කුඩය වෙනුවට ඉස ලන කොළයෙහි තබා මම ශාස්තෘන් වහන්සේට දුනිමි.
|
45
‘‘එකත්තිංසෙ ඉතො කප්පෙ, යං ඵලමදදිං තදා;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ඵලදානස්සිදං ඵලං.
|
45
“මින් එක් අනූවන කපෙහි වූ එකල්හි යම් ඵල දානයක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ඵල දානයාගේ මේ විපාකයයි.
|
46
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
46
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
47
‘‘ස්වාගතං
|
47
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
48
‘‘පටිසම්භිදා චතස්සො...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා පනසඵලදායකො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
48
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී. මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් පනසඵලදායක තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
9. සොණකොටිවීසත්ථෙරඅපදානං | 9. සොනකොටිවිස ථේරාපදානය |
49
‘‘විපස්සිනො
චාතුද්දිසස්ස සඞ්ඝස්ස, බන්ධුමාරාජධානියා.
|
49
“විපස්සී බුදුරජුන්ගේ සසුන පවත්නා කල්හි සිව් දිගින් වඩින සංඝයාට බන්ධුම රාජධානියෙහි මා විසින් ලෙණක් කරවන ලදී.
|
50
‘‘දුස්සෙහි භූමිං ලෙණස්ස, සන්ථරිත්වා පරිච්චජිං;
උදග්ගචිත්තො සුමනො, අකාසිං පණිධිං තදා.
|
50
“(එම) ලෙණෙහි බිම් වස්ත්රවලින් අතුරා (සංඝයාට) පිදීමි. එකල්හි ඔදවැඩි සිත් ඇත්තේ, සොම්නස්වූයේ, මෙබඳු ප්රාර්ථනාවක්ද කෙළෙමි.
|
51
‘‘ආරාධයෙය්යං සම්බුද්ධං, පබ්බජ්ජඤ්ච ලභෙය්යහං;
අනුත්තරඤ්ච නිබ්බානං, ඵුසෙය්යං සන්තිමුත්තමං.
|
51
“මම බුදුරජුන් සතුටු කරන්නෙමි. පැවිද්දද ලබන්නෙමි. අනුත්තරවූ, උතුම් ශාන්ති නම්වූ නිවණද ස්පර්ශ කරන්නෙමි කියායි.
|
52
‘‘තෙනෙව සුක්කමූලෙන, කප්පෙ
(කප්පං (සී.), කප්ප (ක.)) නවුති සංසරිං;
දෙවභූතො මනුස්සො ච, කතපුඤ්ඤො විරොචහං.
|
52
“එම කුශලමූලයෙන්ම අනූ කල්පයක් සැරිසැරීමි. කරණ ලද පින් ඇති මම දිව්යවූයේ, මනුෂ්යවූයේ, බැබලීමි.
|
53
‘‘තතො
චම්පායං අග්ගසෙට්ඨිස්ස, ජාතොම්හි එකපුත්තකො.
|
53
“ඉක්බිති අවශේෂ කර්ම විපාකයෙන් අන්තිම භවයෙහි මේ චම්පා නගරයෙහි අග සිටුහුගේ එකම පුත්රයාව උපන්නේ වෙමි.
|
54
‘‘ජාතමත්තස්ස
දදාමහං කුමාරස්ස, වීසකොටී අනූනකා.
|
54
“මා උපන් පමණින් (එය) අසා පියතුමාහට මෙබඳු අදහසක් විය. (එනම්) මම කුමරුවාහට නොඅඩුව විසි කෙලක් (ධනය) දෙවමි කියායි.
|
55
‘‘චතුරඞ්ගුලා ච මෙ ලොමා, ජාතා පාදතලෙ උභො;
සුඛුමා මුදුසම්ඵස්සා, තූලාපිචුසමා සුභා.
|
55
“මාගේ පතුල් දෙකෙහි සියුම්වූ මොළොක් පහස් ඇති කපු පුලුන් වැනි යහපත් සිව් අඟුල් දිග ලෝමයෝ හටගත්තාහුය.
|
56
‘‘අතීතා නවුති කප්පා, අයං එකො ච උත්තරි;
නාභිජානාමි නික්ඛිත්තෙ, පාදෙ භූම්යා අසන්ථතෙ.
|
56
“මින් සිව් අනූවන කපෙහි යම් (සමන් මල්) දමක් දැරූයෙම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. සුමන මල් දම් දැරීමෙහි මේ විපාකයයි.
|
57
‘‘ආරාධිතො
අරහත්තඤ්ච මෙ පත්තං, සීතිභූතොම්හි නිබ්බුතො.
|
57
“මා විසින් සම්බුදු රජතෙම සතුටු කරණ ලදී. (මම) අනගාරිය නම්වූ සසුනෙහි පැවිදිවීමි. මා විසින් පැමිණෙන ලද රහත් බව ඇත්තේ, කෙළෙස් තැවුල් නිවන ලදුයේ, සිසිල්වූයේ වෙමි.
|
58
‘‘අග්ගො ආරද්ධවීරියානං, නිද්දිට්ඨො සබ්බදස්සිනා;
ඛීණාසවොම්හි අරහා, ඡළභිඤ්ඤො මහිද්ධිකො.
|
58
“පටන්ගන්නා ලද වීර්ය්යය ඇති භික්ෂූන් අතුරෙන් අග්රයයි බුදුරදුන් විසින් (මම) දක්වන ලදුයේ වෙමි. මහත් ඎද්ධි ඇති, ෂඩභිඥා ඇති, ක්ෂය කළ ආශ්රව ඇති රහත් කෙනෙක්ද වෙමි.
|
59
‘‘එකනවුතිතො කප්පෙ, යං දානමදදිං තදා;
දුග්ගතිං නාභිජානාමි, ලෙණදානස්සිදං ඵලං.
|
59
“මින් එක් අනූවන කපෙහි වූ එකල්හි යම් දනක් දුනිම්ද, (ඒ හේතුවෙන්) දුගතියක් නොදනිමි. ලෙන් දනෙහි විපාකයයි.
|
60
‘‘කිලෙසා ඣාපිතා මය්හං...පෙ.... විහරාමි අනාසවො.
|
60
“බුද්ධ ශ්රේෂ්ඨයන් වහන්සේගේ සමීපයට ඒකාන්තයෙන්ම මාගේ යහපත් පැමිණීමක් විය. ත්රිවිද්යාවෝ පැමිණෙන ලද්දාහු වෙති. ත්රිවිද්යා (ලාබීමි.) බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුන කරණ ලදී.
|
61
‘‘ස්වාගතං වත මෙ ආසි...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං.
|
61
“මා විසින් කෙළෙස් දවන ලදී. සියළු භවයෝ නසන ලදහ. හස්තියෙකු මෙන් බැඳුම් සිඳ, ආශ්රව රහිතව වෙසෙමි.
|
62
‘‘පටිසම්භිදා චතස්සො...පෙ.... කතං බුද්ධස්ස සාසනං’’.
|
62
“සිව් පිළිසිඹියාවෝද, අෂ්ට විමොක්ෂයෝද, ෂඩභිඥාවෝද සාක්ෂාත් කරණ ලදී. බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනද කරණලදී.
|
63
‘‘ථෙරො
පඤ්හං පුට්ඨො වියාකාසි, අනොතත්තෙ මහාසරෙ’’ති.
ඉත්ථං සුදං ආයස්මා සොණො කොටිවීසො ථෙරො ඉමා ගාථායො අභාසිත්ථාති.
|
63
“අනවතප්ත මහවිල් තෙරෙදී පැන විචාරණ ලද සොණකොටිවිස ස්ථවිර තෙමේ බික් සඟන ඉදිරියෙහි (එය) විසඳීය.
මෙහි මේ අයුරින් ආයුෂ්මත් සොනකොටිවිස තෙරුන් වහන්සේ මෙම ගාථාවන් වදාළ සේක.”
|
10. පුබ්බකම්මපිලොතිකබුද්ධඅපදානං | 10. පුබ්බකම්බ පිලොතිකා ථේරාපදානය |
64
‘‘අනොතත්තසරාසන්නෙ
නානාරතනපජ්ජොතෙ, නානාගන්ධවනන්තරෙ.
|
64
නොයෙක් රත්නයන්ගෙන් බබලන නානාවිධ සුගන්ධ පුෂ්පයන්ගෙන් ගැවසීගත් (හිමාලය) වනයෙහි අනවතප්ත විල සමීපයෙහි වූ සිත්කළු ගල් තලාවක
|
65
‘‘මහතා භික්ඛුසඞ්ඝෙන, පරෙතො
(උපෙතො (උදානට්ඨකථායං 4 වග්ගෙ, 8 සුත්තෙ)) ලොකනායකො;
ආසීනො බ්යාකරී තත්ථ, පුබ්බකම්මානි අත්තනො.
|
65
මහත්වූ භික්ෂු සංඝයා විසින් පිරිවරන ලද බුදුරජාණන් වහන්සේ වැඩහුන් සේක් එහිදී තමන් වහන්සේගේ පූර්වකර්මය ප්රකාශ කළ සේක.
|
66
(සුණාථ භික්ඛවෙ මය්හං, යං කම්මං පකතං මයා; එකං අරඤ්ඤිකං භික්ඛුං, දිස්වා දින්නං පිලොතිකං; පත්ථිතං පඨමං බුද්ධං, බුද්ධත්තාය මයා තදා; පිලොතියස්ස කම්මස්ස, බුද්ධත්තෙපි විපච්චති; ගොපාලකො පුරෙ ආසිං, ගාවිං පාජෙති ගොචරං; පිවන්තිං උදකං ආවිලං, ගාවිං දිස්වා නිවාරයිං; තෙන කම්මවිපාකෙන, ඉධ පච්ඡිමකෙ භවෙ; විපාසිතො යදිච්ඡකං, න හි පාතුං ලභාමහං (ස්යා.)) ‘‘සුණාථ
පිලොතිකස්ස කම්මස්ස, බුද්ධත්තෙපි විපච්චති
(සුණාථ භික්ඛවෙ මය්හං, යං කම්මං පකතං මයා; එකං අරඤ්ඤිකං භික්ඛුං, දිස්වා දින්නං පිලොතිකං; පත්ථිතං පඨමං බුද්ධං, බුද්ධත්තාය මයා තදා; පිලොතියස්ස කම්මස්ස, බුද්ධත්තෙපි විපච්චති; ගොපාලකො පුරෙ ආසිං, ගාවිං පාජෙති ගොචරං; පිවන්තිං උදකං ආවිලං, ගාවිං දිස්වා නිවාරයිං; තෙන කම්මවිපාකෙන, ඉධ පච්ඡිමකෙ භවෙ; විපාසිතො යදිච්ඡකං, න හි පාතුං ලභාමහං (ස්යා.)).
|
66
“මහණෙනි, මා විසින් යම් කර්මයක් කරන ලදද (මාගේ ඒ කර්මය අසව) විපාකාවශේෂ කර්මය බුදු බැව් ලැබූ කල්හිද විපාක දේ.
|
67
‘‘මුනාළි
පච්චෙකබුද්ධං සුරභිං
(සරභුං (සී.)), අබ්භාචික්ඛිං අදූසකං.
|
67
“පෙර මම අප්රකටවූ (ශුද්ර) ජාතියකට අයත් මුනාළී නම් ධූර්තයෙක් වීමි. (එකල්හි) ක්ලේශයන්ගෙන් දූෂ්ය නොවූ සරභූ නම් පසේ බුදුන් වහන්සේට නින්දාකොට බැන්නෙමි.
|
68
‘‘තෙන කම්මවිපාකෙන, නිරයෙ සංසරිං චිරං;
බහූවස්සසහස්සානි, දුක්ඛං වෙදෙසි වෙදනං.
|
68
“එම (අකුශල) කර්ම විපාකයෙන් නිරයෙහි බොහෝ කලක් හැසුරුනිමි. බොහෝ දහස් ගණන් අවුරුදු දුක් වේදනා වින්දෙමි.
|
69
‘‘තෙන කම්මාවසෙසෙන, ඉධ පච්ඡිමකෙ භවෙ;
අබ්භක්ඛානං මයා ලද්ධං, සුන්දරිකාය කාරණා.
|
69
“එම කර්මයාගේ අවශේෂ විපාක වශයෙන් මේ අන්තිම භවයෙහි සුන්දරිකා නම් පරිබ්රාජිකාව නිමිතිකොට මා විසින් නින්දා අපහාස වචන ලබන ලදී.
|
70
‘‘සබ්බාභිභුස්ස
තං අබ්භක්ඛාය නිරයෙ, චිරං සංසරිතං මයා.
|
70
“සබ්බාභිභූ නම් බුදුරජුන්ගේ නන්ද නම් ශ්රාවකයෙක් විය. උන්වහන්සේට නින්දා කොට මා විසින් බොහෝ කාලයක් නිරයෙහි සැරිසරන ලදී.
|
71
‘‘දසවස්සසහස්සානි, නිරයෙ සංසරිං චිරං;
මනුස්සභාවං ලද්ධාහං, අබ්භක්ඛානං බහුං ලභිං.
|
71
“අවුරුදු දසදහසක් පමණවූ දීර්ඝ කාලයක් නිරයෙහි හැසුරුනෙමි. මිනිසත් බව ලැබූ මම බොහෝ නින්දා ලැබීමි.
|
72
‘‘තෙන කම්මාවසෙසෙන, චිඤ්චමානවිකා මමං;
අබ්භාචික්ඛි අභූතෙන, ජනකායස්ස අග්ගතො.
|
72
“එම කර්මයාගේ ශේෂවූ විපාකයෙන් චිඤ්චමානවිකා තොමෝ ජන සමූහයා ඉදිරියෙහි මට අභූතයෙන් චෝදනා කළාය.
|
73
‘‘බ්රාහ්මණො සුතවා ආසිං, අහං සක්කතපූජිතො;
මහාවනෙ පඤ්චසතෙ, මන්තෙ වාචෙමි මාණවෙ.
|
73
“බොහෝ දෙනා විසින් සත්කාර කරණ ලද්දාවූද මම බහුශ්රුත බමුණෙක් වීමි. මහවෙනෙහි පන්සියයක් මානවකයනට මන්ත්ර හදාරවමි.
|
74
‘‘තත්ථාගතො
තං චාහං ආගතං දිස්වා, අබ්භාචික්ඛිං අදූසකං.
|
74
“මහත් ඎද්ධි ඇති, පඤ්චාභිඥාලාභීවූ භයජනක ඎෂිවරයෙක් තෙම එහි පැමිණියේය. මම (එසේ) පැමිණියාවූ දුෂ්ය නොවූ ඔහු දැක නින්දා කෙළෙමි. (කෙසේදයත්)
|
75
‘‘තතොහං අවචං සිස්සෙ, කාමභොගී අයං ඉසි;
මය්හම්පි භාසමානස්ස, අනුමොදිංසු මාණවා.
|
75
“ඉක්බිති මම ශිෂ්යයන්හට මේ ඎෂිතෙමේ කාමභොගියෙකැයි කීමි. මානවකයෝද එසේ කියන්නාවූ මාගේ (කථාවට) අනුව සතුටු වූවාහුය.
|
76
‘‘තතො මාණවකා සබ්බෙ, භික්ඛමානං කුලෙ කුලෙ;
මහාජනස්ස ආහංසු, කාමභොගී අයං ඉසි.
|
76
“ඉක්බිති සියළු මානවකයෝ ගෙයක් ගෙයක් පාසා පිඬු පිණිස යන්නාවූ මේ ඎෂිතෙම කාමභෝගියෙකැයි මහජනයාට කීවාහුය.
|
77
‘‘තෙන
අබ්භක්ඛානං ලභුං සබ්බෙ, සුන්දරිකාය කාරණා.
|
77
“ඒ සියළු මානවකයෝ මේ පන්සියයක් භික්ෂූහුම වෙති. එම කර්ම විපාකය කරණකොටගෙන ඔවුහු සුන්දරිකා පරිබ්රාජිකාව නිමිතිකොට නින්දා ලැබූවාහුය.
|
78
‘‘වෙමාතුභාතරං පුබ්බෙ, ධනහෙතු හනිං අහං;
පක්ඛිපිං ගිරිදුග්ගස්මිං, සිලාය ච අපිංසයිං.
|
78
“පෙර මම (එක පියෙකුට දාව අන් මව් කුසකින් උපන්) ෙවමාතික (කණිටු) සොහොයුරා ධනය හේතුකොටගෙන නැසීමි. ගිරි දුර්ගයකටද හෙළීමි. (හෙළා) ගලකින්ද ගැසීමි.
|
79
‘‘තෙන කම්මවිපාකෙන, දෙවදත්තො සිලං ඛිපි;
අඞ්ගුට්ඨං පිංසයී පාදෙ, මම පාසාණසක්ඛරා.
|
79
“එම කර්ම විපාකය කරණකොටගෙන දෙව්දත් තෙමේ ගලක් පෙරලීය. (ඉන් නැගුණු) ගල් පතුරක් මාගේ පයෙහි මහපටැඟිල්ලට වැදුනේය.
|
80
‘‘පුරෙහං දාරකො හුත්වා, කීළමානො මහාපථෙ;
පච්චෙකබුද්ධං දිස්වාන, මග්ගෙ සකලිකං
(සක්ඛලිකං (ක.)) ඛිපිං
(දහිං (ස්යා.)).
|
80
“පෙර මම (කුල) දරුවෙක්ව මහ මගෙහි ක්රීඩා කරමින් (එම) මගෙහි (වඩින) පසේ බුදුවරයන් වහන්සේ කෙනෙකු දැක ගල් කැබෙල්ලක් (උන්වහන්සේ දෙසට) විසි කෙළෙමි.
|
81
‘‘තෙන කම්මවිපාකෙන, ඉධ පච්ඡිමකෙ භවෙ;
වධත්ථං මං දෙවදත්තො, අභිමාරෙ පයොජයි.
|
81
“එම කර්ම විපාකය කරණකොටගෙන මෙම අන්තිම භවයෙහි දෙව්දත් තෙමේ මා මැරීම පිණිස දුනුවායන් යෙදවීය.
|
82
‘‘හත්ථාරොහො
පිණ්ඩාය විචරන්තං තං, ආසාදෙසිං ගජෙනහං.
|
82
“මම පෙර ඇතරුවෙක් වීමි. පිඬු පිණිස හැසිරෙන්නාවූ උතුම් පසේබුදුවරයන් වහන්සේ කෙනෙක් දැක ඇතා ලවා උන්වහන්සේ ගැටවීමි.
|
83
‘‘තෙන කම්මවිපාකෙන, භන්තො
(දන්තො (ක.)) නාළාගිරී ගජො;
ගිරිබ්බජෙ පුරවරෙ, දාරුණො සමුපාගමි
(මං උපාගමි (සී.)).
|
83
“එම කමී විපාකය කරණකොටගෙන ගිරිබ්බජ (මගධරට පුරාණ රාජධානිය) නම් උතුම් නගරයෙහිදී (මත්වී) භ්රාන්තවූ නාලාගිරි ඇත්තෙමේ දරුණුවූයේ මා වෙත එළඹියේය.
|
84
‘‘රාජාහං
තෙන කම්මවිපාකෙන, නිරයෙ පච්චිසං භුසං.
|
84
“මම පෙර පෘථිවීශ්වරවූ රජෙක් වීමි. (එකල්හි) ආයුධය (කඩුව) කින් (ගසා) පුරුෂයෙකු මැරීමි. එම කර්ම විපාකය කරණකොට ගෙන බොහෝ කලක් නිරයෙහි පැසුනෙමි.
|
85
‘‘කම්මුනො තස්ස සෙසෙන, ඉදානි සකලං මම;
පාදෙ ඡවිං පකප්පෙසි
(පකොපෙසි (සී.)), න හි කම්මං විනස්සති.
|
85
“එම කර්මයාගේ ශේෂවූ විපාකයෙන් මෙකල මාගේ පාදයෙහි සියළු සිවිය (ඇතුළත ලේ ගැලීම් නිසා) නරක්විය. කර්මය නැති නොවේ.
|
86
‘‘අහං කෙවට්ටගාමස්මිං, අහුං කෙවට්ටදාරකො;
මච්ඡකෙ ඝාතිතෙ දිස්වා, ජනයිං සොමනස්සකං
(සොමනස්සහං (උදාන අට්ඨ.)).
|
86
“මම කෙවුල් ගමක කෙවුල් දරුවෙක් වීමි. (එකල්හි) නසන ලද මසුන් දැක සොම්නස ඉපදවීමි.
|
87
‘‘තෙන
සබ්බෙ සක්කා ච හඤ්ඤිංසු, යදා හනි විටටූභො
(විටටුභො (ස්යා. ක.)).
|
87
“එම කර්ම විපාකයෙන් මාගේ හිසෙහි (දුක්) වේදනාවක් ඇතිවිය. යම් කලෙක්හි විඩූඪභ තෙමේ යුද කෙළේද, එකල්හි සියළු ශාක්යයෝද නැසුනාහුය.
|
88
‘‘ඵුස්සස්සාහං පාවචනෙ, සාවකෙ පරිභාසයිං;
යවං ඛාදථ භුඤ්ජථ, මා ච භුඤ්ජථ සාලයො.
|
88
“ඵුස්ස බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සසුනෙහි (එම) ශ්රාවකයන්හට “යව කව්” “හැල් අනුභව නොකරව්” යයි නින්දා කෙළෙම්ද,
|
89
‘‘තෙන කම්මවිපාකෙන, තෙමාසං ඛාදිතං යවං;
නිමන්තිතො බ්රාහ්මණෙන, වෙරඤ්ජායං වසිං තදා.
|
89
“එම කර්ම විපාකයෙන් බමුණෙකු විසින් ආරාධනය කරන ලදුයේ වෙරඤ්ජාවෙහි වසමින් එකල්හි තෙමසක් මුළුල්ලෙහි යව අනුභව කරණ ලදී.
|
90
‘‘නිබ්බුද්ධෙ වත්තමානම්හි, මල්ලපුත්තං නිහෙඨයිං
(නිසෙධයිං (ස්යා. ක.));
තෙන කම්මවිපාකෙන, පිට්ඨිදුක්ඛං අහූ මම.
|
90
“(පෙර) මල්ල යුද්ධයක් පවත්නා කල්හි (ප්රති මල්ලව ආ) මල්ල පුත්රයෙක් පෙලීමි. එම කර්ම විපාකය කරණකොටගෙන මාගේ පිටෙහි (පවත්නා) දුක්ඛ වේදනාවක් විය.
|
91
‘‘තිකිච්ඡකො අහං ආසිං, සෙට්ඨිපුත්තං විරෙචයිං;
තෙන කම්මවිපාකෙන, හොති පක්ඛන්දිකා මම.
|
91
“මම පෙර වෛද්යවරයෙක් වීමි. (ධනය ගනු කැමතිව) එක් සිටු පුත්රයෙක් විරේක කරවීමි. එම කර්මය කරණකොටගෙන මට ලෝහිත පක්ඛන්දිකා (ලේ අතීසාරය) වැළඳුනේ වේ.
|
92
‘‘අවචාහං ජොතිපාලො, සුගතං කස්සපං තදා;
කුතො නු බොධි මුණ්ඩස්ස, බොධි පරමදුල්ලභා.
|
92
“(පෙර) ජෝතිපාල මානවකවූ මම එකල්හි කාශ්යප බුදුරජාණන් වහන්සේට “හිස මුඩු කළහුට (සම්බෝධි) ඥානයක් කොයින්ද, (තොපට) (සම්බෝධි) ඥානය ඉතා දුර්ලභය” යි කීමි.
|
93
‘‘තෙන
ඡබ්බස්සානුරුවෙළායං, තතො බොධිමපාපුණිං.
|
93
“එම කර්ම විපාකය කරණකොටගෙන උරුවෙලායෙහි සාවුරුද්දක් බොහෝ දුෂ්කර ක්රියා කෙළෙමි. ඉක්බිති සම්යක් සම්බෝධියට පැමිණියෙමි.
|
94
‘‘නාහං එතෙන මග්ගෙන, පාපුණිං බොධිමුත්තමං;
කුම්මග්ගෙන ගවෙසිස්සං, පුබ්බකම්මෙන වාරිතො.
|
94
“පූර්ව කර්මයෙන් (සැප) වළක්වන ලදුයේ නොමගින් බුදුබව සොයන්නෙමි. මම (එම) නොමගින් උතුම් සම්යක් සම්බෝධියට නොපැමිණියෙමි.
|
95
‘‘පුඤ්ඤපාපපරික්ඛීණො, සබ්බසන්තාපවජ්ජිතො;
අසොකො අනුපායාසො, නිබ්බායිස්සමනාසවො.
|
95
“කුසල් හා අකුසල් (රැස් කිරීමේ ශක්තිය) ක්ෂය කරණ ලදුයේ, සියළු (කෙළෙස්) තැවුල් බැහැරකරණ ලදුයේ, ශෝක රහිතවූයේ, වෙහෙසීම් රහිතවූයේ, ආශ්රව රහිතවූයේ පරිනිර්වාණයට පත්වන්නෙමි.
|
96
‘‘එවං ජිනො වියාකාසි, භික්ඛුසඞ්ඝස්ස අග්ගතො;
සබ්බාභිඤ්ඤාබලප්පත්තො, අනොතත්තෙ මහාසරෙ’’ති.
ඉත්ථං
|
96
“සියළු අභිඥා බලයනට පත් සර්වඥයන් වහන්සේ අනවතප්ත මහ විල් (තෙර) හිදී බික් සඟන ඉදිරියෙහි මෙසේ වදාළ සේක. මෙහි මේ අයුරින් භාග්යවතුන් වහන්සේ තමන් වහන්සේගේ පූර්ව චරිතය (දැක්වෙන) පුබ්බකම්මපිලොතික නම්වූ ධර්ම පරියායය වදාළ සේක.
|